Hoe is het gesteld met de mate van innovatie bij de ondernemers van Netwerk A2?*
Tijdens de ontbijtsessie van 28 augustus 2015 vroeg ik dit de leden.
Vraagstelling
Ik heb hen het volgende gevraagd:
Wie van jullie gelooft dat vernieuwing/innovatie belangrijk is binnen de sector waarin je werkzaam bent?
Wie van jullie heeft in de afgelopen jaar zijn product/dienstverlening écht vernieuwd (ofwel, expliciet merkbaar voor de klant)?
Het resultaat
Aanwezig op 28 augustus waren 22 personen, waarvan er 14 (63%) aangaven vernieuwing/innovatie belangrijk te vinden. 8 van hen (36%) gaven aan in de afgelopen 12maanden ook daadwerkelijk met iets nieuws te zijn gekomen.
Met deze score ligt Netwerk A2 rond het landelijk gemiddelde**. Door de jaren heen geeft namelijk ongeveer 60% van de ondernemers (tegen 63% bij Netwerk A2) aan het voortdurend vernieuwen van strategisch belang te vinden. In de afgelopen 3 jaar is 48% van de bedrijven gekomen met een nieuw product, waarvan 14% met een product wat zelfs volledig nieuw is voor de markt waarin zij actief is.
Conclusie
De conclusie van dit mini-onderzoekje is dat de mate van innovatie bij de ondernemers van Netwerk A2 in lijn met het landelijk gemiddelde. 63% van de ondernemers zegt het belangrijk te vinden tegen een landelijk gemiddelde 60%. Over de mate van actie kunnen gezien de verschillende perioden (3jaar vs 12maanden) geen definitieve uitspraken gedaan worden, maar met 36% van de ondernemers die in de afgelopen 12maanden ook daadwerkelijk met iets nieuws is gekomen tegen 48% landelijk gemiddelde, lijken ook hier de ondernemers van Netwerk A2 het goed te doen.
Meer weten?
Meer weten over innovatie en wat dit voor u kan betekenen? Kijk op www.bepure.nu